Om meg

Bildet mitt
Oslo, Norway
Jeg er en Objektivist, Kapitalist og Ateist. Jeg kjemper for frihet, og støtter andre i deres kamp for frihet. Ingen skal behøve å være slave for andre. Ingen skal være redd for at en stat eller andre skal komme og ta fra deg det som er rettmessig ditt. Og jeg er medlem av det eneste partiet i Norge som støtter dette, nemlig DLF.

27.1.10

Er det mer moralskt riktig å stjele fra en sosialist enn en liberalist?

Dette er en fortsettelse av debatten som foregår på DLFs forum akkurat nå.


pyramide skrev:
Men det jeg ikke forstår, er hvorfor du kaller det å ta tilbake det som er tatt fra deg. Sosialisten er jo ikke i besittelse på noe som han har fått fra staten som staten har stjålet fra deg. Du får riktignok mer enn det du hadde etter skatten er trukket fra, men sosialisten får mindre. Da ser ikke jeg helt hvordan det kan kalles å ta tilbake. Hadde du stjålet fra stortingets bankkonto, så ser jeg det. Men ikke ellers. Ved å stjele, gjør du ikke det samme som de onde vesenene du så sterkt misliker?


Dassrull skrev:
Sosialisten synes det er greit å stjele. Derfor vil jeg heller stjele fra en sosialist enn fra en liberalist, dersom jeg må velge.


Jeg skrev:
Ved å støtte tyveri og beskytte tyven(ene), hvorvidt de er tyver ute på gata eller om de sitter i stortinget spiller ingen rolle, er han en medsammensvoren.
Ikke bare det han er en heler av tyvegods også, da han forventer at deler av ransbyttet skal fordeles på ting han synes og liker at de skal bli fordelt på, og gjerne er med på å fordele dette eller å ta imot. En sosialist som tar imot dette tyvegodset fra staten, og som jo også har støttet dette siden han jo er sosialist og står for dette systemet, er en person som tar imot sin del av ransbyttet etter at ranet er utført og imot at de gir sin støtte til de ranerne. En liberalist som tar imot de samme tjenesten og tar imot deler av ransbyttet, benytter derimot bare sjangsen til å få tilbake en liten del av det som ble frastjålet ifra han.
Det er moralskt galt å stjele fra liberalister (se ærlige redelige mennesker), vet ikke om man kan si det samme om sosialister (se tyver og kjeltringer).

Men bare for å nevne det DLF er uansett imot å ta loven i egne hender eller å gå på tyveritokt mot, ja tilogmed sosialister, vi ønsker tross alt en rettstat som tar seg av kriminelle. Håper bare at vi en gang i fremtiden får en slik rettstat, da jeg ikke kan se at vi har noe slikt idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar