Om meg

Bildet mitt
Oslo, Norway
Jeg er en Objektivist, Kapitalist og Ateist. Jeg kjemper for frihet, og støtter andre i deres kamp for frihet. Ingen skal behøve å være slave for andre. Ingen skal være redd for at en stat eller andre skal komme og ta fra deg det som er rettmessig ditt. Og jeg er medlem av det eneste partiet i Norge som støtter dette, nemlig DLF.

26.1.10

Ett Sosialistisk samfunn

Dette innlegget startet som ett svar på ett forum innlegg, men utviklet seg til å bli noe mer. Her er innlegget, som er hentet ifra:

"pyramide skrev:

"dassrull skrev:Siden sosialister er ranere, synes jeg faktisk det er bedre å rane en sosialist enn en liberalist, hvis jeg måtte velge."

wut? så fordi noen "frivillig" har gitt vekk noen av pengene sine så er det greit å behandle dem som annenrangs mennesker? Fordi de har en annen mening en deg? En som er blitt ranet er uansett ikke raneren. Du utviser liten respekt for andre mennesker synes jeg.

Så nei det er ikke verre å stjele fra en liberalist enn en sosialist. Begge deler er like ille. Faktisk ville jeg si at om du stjeler fra en av dem på grunn av de er den de er, så er det egentlig verre."


Mitt svar kommer her:

Må bare si at en sosialist ikke bare gir fra seg sine penger frivillig, men han tar også andres penger, og gir dem bort mot disses vilje. En sosialist er en som sier at du skal gi bort pengene dine om du vil eller ikke, og dette er det du skal bruke dem på, slik bør du leve, dette bør du drikke og dette bør du spise osv., og gjør du det ikke skal du straffes for dette. Straffen kan være alt fra fengsel til avgifter og ekstra skatter, til nekting av behandling på sykehus osv.

En sosialist er veldig opptatt av at alle skal oppføre seg og gjøre det som han synes er riktig. Og at alt det akkurat han synes er galt skal straffes, og han initierer gjerne vold for å få til dette.

En sosialist har selv valgt sin vei, og jeg må si at jeg personlig synes ikke synd på noen av disse om de skulle rammes av ulykker, eller enda bedre sine egne lover eller påbud. En sosialist som skulle rammes av noe i ett slikt samfunn som han jo selv har vært med på å lage, får akkurat det han har bedt om og fortjener.

I ett sosialistisk samfunn så skjer følgende ting, til dags dato uten unntak:
1. Samfunnets syn på lov og rett blir veldig løst og avslappet, det å bryte lover, spesielt lover man ikke liker, er ikke så farlig, det er jo tross alt så mange tullete lover.
2. Reel kriminalitet blir kraftig nedprioritert, og politiet blir istedet bedd om å fokusere på "skattesnytere" og annen såkalt kriminalitet uten noe offer. Kriminalitet uten offer er ikke kriminalitet. så dette er egentlig uskyldige mennesker som blir rammet av kriminelle lover, og jeg vet ikke engang om jeg vil kalle det lover da det er mer en perversjon av lov og rett.
3. Folk mister følelsen av å ha noe som helst personlig ansvar, det er alltid noen eller noe annet sin feil, "det er ikke dem det er samfunnet", "de vokste opp i så dårlige kår", eller "dette er jo staten sitt ansvar, staten må gjøre noe".

Og dette er bare toppen av isfjellet, det som skjer i ett sosialistisk samfunn, er at det råtner sakte men sikkert fra innsiden og ut.
Ett slikt samfunn vil stagnere, og tilslutt degenerere.

Slutt på innlegget.


Siden det er en noe høfligere tone på DLFs forum så vil jeg bare si her det jeg ikke kan si der, og det er at etter min egen personlige mening. Så er ikke sosialister noe annet enn ett fint navn på organiserte kriminelle. Sosialister er personer som tar seg til rette i andres hjem, og med andres eiendeler, og som ett gammelt ordtak sier, så er det lett å være generøs med andres penger. Og for å ikke glemme ett annet ordtak for de som sier, vi ville jo bare vel, vel som ordtaket går så sier det at veien til helvete er brolagt med gode intensjoner.

Du kan ha så gode intensjoner du bare vil, men henger ikke kontakten din med virkeligheten på greip, tenker du ikke over det du gjør først, følger du bare følelsene dine uten å tenke, eller hvis du nekter å respektere individets rettigheter, så ender det merkelig nok og ofte nok opp med at det går lukt til helvete. Og det du får er noe helt annet enn det du ønsket deg. Det å knuse noen egg for å lage omelett, er en teknikk som fungerer svært dårlig på det moralske plan, eller for noe annet enn å lage omelett. Det er mer slik som at om man starter med råtne egg i kurven, så ikke regn med å få en særlig god omelett.

Sosialisme er tyver og kjeltringers drømme ideologi, her blir kjeltringene, unnasluntrerne, uærlige, ineffektive, snylterne og diktatorer respektert og tatt vare på, mens de ærlige, redelige, flittige, arbeidsomme og effektive blir straffet.

Så til slutt er en kjeltring, uærlig, snylter eller diktator, eller sier du nei til sosialisme.

DLF det eneste partiet mot sosialisme og for individets rettigheter, det eneste partiet i Norge som vil kaste kjeltringer i fengsel lenge, og som vil la de ærlige og redelige menneskene leve ifred.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar